فیلم‌سازان در جشنواره فضای باز می‌توانند از محیط‌زیست وام بگیرند نمایشگاه کتاب تا اول خرداد فعال است رسیدگی به پرونده ایرنا و انصاف‌نیوز در دادگاه مطبوعات سریال جزرومد در شبکه نمایش خانگی عباس غزالی با سریال خاطره انگیز وضعیت سفید روی آنتن + زمان پخش دبیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان کیست تقدیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از فیلم موسی کلیم الله | آغاز اکران سیار موسی کلیم‌الله بازگشت «بچه‌مرشد» با فصل دوم | نوید در مسیر نجات زبان فارسی «ایده» موجب برتری هنرمند بر هوش مصنوعی می‌شود اگر بیهقی کارشناس دیتابیس دربار مسعود غزنوی بود برگزاری نشست «از حماسه‌های فردوسی تا ترانه‌های خیام» در دانشگاه سجاد مشهد | ادبیات، بستری برای اندیشه ورزی انتشار جدول اجرا‌ها و پوستر جشنواره تئاتر فتح خرمشهر نمایش ۱۰۶ فیلم کودک و نوجوان در مراکز کانون پرورش فکری فیلم‌نت با تداکس دانشگاه تهران همراه شد میزبانی هر شب «بچه‌مرشد۲» از بیش از ۳ هزار مخاطب در بوستان کوهسنگی مشهد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
سرخط خبرها

شهرآرا؛ رسانه مسئله محور

  • کد خبر: ۱۶۵۷۳۸
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
شهرآرا؛ رسانه مسئله محور
گروه جامعه روزنامه شهرآرا در حوزه مسائل اجتماعی رسانه «مسئله محور» است.

یکم| همین که برای چهاردهمین سالروز انتشار روزنامه شهرآرا یادداشت می‌نویسیم بسیار مهم است، مگر یک شهر چند خبر می‌تواند داشته باشد که سال هاست روزنامه منتشر می‌شود. به نظر می‌رسد شهرآرا نشان داد مشهد از سایر شهر‌ها متمایز است، حداقل از این بابت که حتی شهرآرامحله دارد و هنوز آن قدر بی سوژه نشده که دست خبرنگارانش خالی باشد.

چهره ها، موضوع ها، اقدامات، چالش‌ها و از همه مهم‌تر هویت محلات مشهد به عنوان خرده فرهنگ‌ها هنوز از همان پویایی سال اول انتشار برخوردارند. این ویژگی اختصاصی مشهد است که هرروز روزنامه دارد. در دوره‌ای که همه چیز پایتخت زده شده و باید همه رسانه‌ها ملی و در مرکز باشد، شهرآرا سنگر استقامت در برابر الگویی فکری است که اهمیت چندانی برای زیست بوم قائل نیست؛ بنابراین شهرآرا از این منظر فرصت و پاسخ به یک مسئله اساسی در حیات رسانه‌های محلی است.

دوم| گروه جامعه روزنامه شهرآرا در حوزه مسائل اجتماعی رسانه «مسئله محور» است. شناسایی درست، سفیداندیشی در آسیب‌های اجتماعی و فرصت محوری به جای سیاه نمایی و ناامیدی از ویژگی‌های نگاه اجتماعی این رسانه به مسئله اجتماعی بوده و هست. متأسفانه بسیاری از رسانه‌ها در آسیب‌های اجتماعی «رسانه زده» اند و پیرو فضای رسانه‌ای ایجاد شده صرفا مشاهده گرا هستند.

گروه جامعه روزنامه شهرآرا با پیگیری سوژه‌هایی مانند مردان و زنان بهبودیافته از چنگ اعتیاد بیش از آنکه به آسیب اجتماعی پیرو فضای اجتماعی بپردازد، با گفتگو و بازنمایی زندگی نجات یافتگان نشان داد رسانه بیش از آنکه فقط هشداری و آمارگرا باشد، پیشرو در حل مسئله است و به دنبال مخاطب بیشتر از «برجسته سازی» تاریک خانه سوژه نیست بلکه تفسیرگرا، مسئله محور، مسئولیت گرا و مصلح اجتماعی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->